Kryptowaluty w służbie dobroczynności - rozmowa z Moniką Minkiewicz, prezeską Kanga Foundation
Dynamiczny rozwój technologii blockchain i kryptowalut otwiera nowe możliwości nie tylko w świecie finansów, ale również w sektorze charytatywnym. O tym, jak cyfrowe waluty zmieniają sposób niesienia pomocy potrzebującym, rozmawiamy z Moniką Minkiewicz, CEO Kanga Foundation - organizacji, która skutecznie łączy innowacje technologiczne z działalnością dobroczynną. W wywiadzie poznamy praktyczne aspekty wykorzystania kryptowalut w działalności charytatywnej, wyzwania związane z ich implementacją oraz perspektywy rozwoju tego nowatorskiego podejścia do filantropii.
Krajobraz regulacyjny w cyberbezpieczeństwie w 2025 roku - nowe zasady w Europie
Rok 2025 przyniesie w UE falę nowych regulacji, które zmienią zasady gry, np. w kwestii suwerenności danych, która może stać się palącym problemem. Firmy zostaną postawione przed trudnym wyborem między dostosowaniem się do zaostrzonych regulacji a przeniesieniem danych poza Europę. Czy uda się pogodzić bezpieczeństwo danych z interesami biznesu w zglobalizowanej gospodarce?
5 proc. programistów w Facebooku straci pracę. Czy AI zabierze pracę developerom?
Meta, firma-matka Facebooka, ogłosiła plany zwolnienia około 3,6 tys. osób, czyli około 5% swojej załogi programistycznej, do końca 2025 roku. Firma zamierza skoncentrować się na eliminacji "najmniej wydajnych pracowników". Czy to początek trendu, w którym sztuczna inteligencja zacznie masowo zastępować specjalistów IT?
Podsumowanie 2024 roku na rynku open source. Co czeka nas w najbliższej przyszłości
W 2024 roku ponad 67 proc. organizacji zwiększyło wykorzystanie oprogramowania open source. Rosnąca popularność otwartych rozwiązań przekłada się na dynamikę ich rozwoju, jednocześnie rodząc pytania o to, w jakim kierunku będzie on następował. Według ekspertów Linux Polska w ostatnim roku najważniejszymi czynnikami kształtującymi rynek open source były rozwój sztucznej inteligencji, zagrożenia cybernetyczne i globalny trend dążenia do autonomii cyfrowej. A co czeka nas w 2025 roku?
Love brand po polsku: wielka trójka streamingu zdobywa serca, a ekologia bije politykę
Czy zastanawialiście się kiedyś, dlaczego niektóre marki stają się obiektem prawdziwej miłości konsumentów, podczas gdy inne pozostają jedynie dostawcami produktów i usług? Najnowsze badanie LoveBrands Group i SW Research rzuca nowe światło na to, jak Polacy budują emocjonalne relacje z markami. I przynosi kilka zaskoczeń.